tiistai 9. helmikuuta 2010

Kun perusasiat eivät toimi.

Aaargh miten voi niin perusasiat olla niin vaikeita! Esimerkiksi kulkeminen yliopistolta asunnolle! Ja nyt uusin ihanuus: jollakulla muulla on sama paikallinen puhelinnumero kuin minulla. Tämä selvisi, kun ihmettelimme, miksi S ei saa minuun yhteyttä. No, kun S soittaa minun puhelimeen, sieltä vastaa aina joku outo tyyppi (joka muuten alkaa jo hermostua puheluihin), mutta minä taas pystyn Suomi-puhelimestani soittamaan omaan puhelimeeni. Ja numero on sama.
Tätä sitten täytyy lähteä selvittämään seuraavaksi. Todennäköisesti meinaa numeron vaihtoa, ja olen jo antanut tämän numeron aika monelle ihmiselle. Ja vielä se, että latasin tähän puheaikaa 20 eurolla. Että jos se nyt ei olekaan mulla vaan sillä toisella niin tasan hajoan.

Ja juuri kun eilen tappelimme varmaan tunnin näiden liittymien asentamisen kanssa ja puhuin hieman kettuuntuneella äänensävyllä jonkun teknisen tuen kanssa aika kauan! Luulimme että asia olisi vihdoin kunnossa. No eeei.

Mur.

EDIT: Lähdin uskaliaasti yliopistolta kohti bussipysäkkiä, mutta eihän sinne mitään bussia tullut. Vieressä istuva keski-ikäinen maltalaisnainen kysyi, mitä bussia odotan, ja odotimme tosiaan samaa. Pian hän kyllästyi ja sanoi lähtevänsä tältä pysäkiltä bussien pääreitin varrelle ja kysyi, haluanko tulla mukaan. Menin, ja nainen jutteli kaikkea tulevasta linja-autouudistuksesta, itsestään ja matkustelustaan. Hän väläytti oikeastaan aika järkevän ajatuksen koskien huoltani kävelemisen turvallisuudesta täällä: Saari on yksi maailman tiheimmin asutuista paikoista, joten kaikkien pitää sopia samoille kaduille.
Niin, ehkä siihen vaaralliseen koulureittiinkin voisi vain suhtautua toisella tavalla. Olen myös varma, että reitistä saa tehtyä vähän turvallisemman kun vähän kikkailee.

Bussi pysähtyi jossain Pacevillen ja Slieman välissä, ja vihdoin löysin tieni tutuille alueille ja puhelinliikkeeseen. Selitin, että jollain tyypillä on ehkä sama numero kuin minulla. He testasivat omasta puhelimestaan ja kyllä, sieltä vastasi se joku toinen tyyppi. Sain siis uuden numeron.

+35679991525 voi pistää viestiä jos tahtoo :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti